torstai 23. kesäkuuta 2016

Mandalat ja virkkuut - hyvää aivoille

Nyt kun olen palannut töihin, olen huomannut, että työasiat pyörii päässä vielä illalla. Mutta onneksi on Mupen kanssa suolenkit ja nämä käsityöt. Olenkin löytänyt jotain todella terapeuttista ja rauhoittavaa.

Minimi päiväannos käsitöitä hoituu tämän mandala peiton avulla - jos en muuta ehdi niin edes vähintään vartti tätä illassa on jo terapeuttista. Se onkin puhtaasi tämän työn tarkoitus.



tai jos totaalisesti haluan nollata kaiken muun, keskityn tähän mandness mandalaan. En ole niin tarkka, teenkö pilkulleen ohjeen mukaisesti - minulle riittää, että pääseen eteenpäin ja saan suht mallin näköistä - mutta olen itsekin yllättynyt kuinka hyvin olen edistynyt virkkuutöissä. Minulle vaativa ja uusia silmukoita sisältävä työ tyhjentää upeasti pääkopan duuniasioista. Ja tietysti tuo mielihyvää kun huomaan osaavani!
 Käsityöt tekee hyvää aivoille -artikkelissa sanotaan näin:
Käsityö voi myös opettaa meille armollisuutta. Huotilaisen mukaan keskeneräiseksi jääneet käsityöt pitäisi piilottamisen sijaan nostaa esille, sillä ne ovat osoitus ponnistelusta omien taitojen ylärajoilla, mikä on tulevan onnistumisen ehto.

Minun keskeneräiset työt majaillevat koreissa ja projektipusseissa - eripuolilla taloa.