sunnuntai 19. lokakuuta 2014

Arvottu ja tarinaa virkkauksesta

Lontoon tuliainen arvottiin perinteiseen tyyliin; nimet lapuille ja sieltä sokkona nosto. Arpaonni suosia Minnaa. Onnea! Minnalla tuntuu olevan blogiarvonnoissa hyvä tuuri. Sinällään hauska yhteensattuma, että Minna saa tuon tuliaisen, kun tänään ajattelin kertoa lisää mun virkkaustaitojen edistymisestä ja juuri Minna on ollut mun ensimmäinen virkkausope. Olen sitkeästi jo pari vuotta yrittänyt oppia virkkaamaan, vaikka en oikein koskaan ole edes virkkauspinnoista tykännyt. Nyt kaikki on toisin!

Pari viikkoa sitten olin Vihreä Vyyhdissä Laura Hämärin virkkausopissa ja sen jälkeen innostuin virkkaamaan jo toisen pipon. Pipon huoli tyttäreni ystävä.




























Lanka: BC Garn Semilla grosso
Koukku: 6.0 mm
Menekki: 100 g


Tällä viikolla olin yhtenä arki-iltana jälleen Vihreä Vyyhdissä, nyt Molla Millsin opissa.








































Molla on valloitava persoona, iloinen, luova ja selkeäsanainen. Ihastuin oitis Mollaan, hänen kirjoihin ja töihinsä .






























Molla on julkaissut jo kaksi Virkkuri-kirjaa, joista toisesta on valmistunut myös englanninen kielinen painos. Nyt tekeillä kolmas kirja.

Mä olen tekemässä Kettinkipussia.




























Opin virkkaamaan kahdella langalla, tekemään langanvaihdot ja kuljettamaan toista lankaa mukana ilman, että ne menee solmuun. Käsittämätöntä.