sunnuntai 2. helmikuuta 2014

Kehruukurssilla

Vihdoinkin pääsin tälle kehruukursille jota olin jo pitkään toivonut. Koirankarvakehrääjä Sanski piti kurssin Vantaalla viikonloppuna.


























Mä olin ajatellut valmistautua parilla täydellä rullalla ja opetalla kertausta, mutta enhän mä ollut niitä tehnyt.

Ei se mitään, Sanski näytti kertaamisen ja navajo kertaamisen - kyllä mulla oikea tekniikka on hallussa.






















Toki kurssilla käytiin kaikki asiat alkeista lähtien. Kurssikavereilla oli perinnerukit ja koirankarvoja mukanaan. Mä en Mupen karvoja kerää ja muutenkin Sanskin kuituluennon perusteella, labbiksen karva ei oo ehkä hyvä kuitu kehräämiseen. Sanskilla on aivan valtava kokemus eri kuiduista, taisi jopa mainita kehränneensä aasia ja kanansulkia.





















Mulle uusi kokemus oli angorakani.






















Tämän kuidun kanssa en ihan tullut juttuun mutta Villitarhan Aaria alpakan kuituun ihastuin.


























Sitä sain mukaani 100 grammaa. Kuitu on pesemätön, joten hieman roskaista puuhaa, mutta varmasti tulee joskus ihanat navajokerratut lapaset.






















Paljon taas opin ja omaksuin uutta. Oli kiva pieni porukka kurssilla ja Sanski on mitä mainioin tyyppi. Yllä näyttää kuinka vaikka oman jalan avulla saa langan vyyhdittyä.